Verificăm inboxul cel puțin o dată pe zi: fie că este primul lucru pe care îl facem când ajungem la birou sau că mai aruncăm seara, din curiozitate, o privire peste ultimele emailuri primite. Tocmai de aceea, Email Marketingul este una dintre tacticile care punctează cel mai mult la capitolul ROI. Și nu doar atât, ci mai are încă alte 6 beneficii:

 

1. Costuri reduse

În special în cazul business-urilor care se află la început, fiecare leu contează. Dar la fel de importantă este și promovarea. În acest caz, niște newslettere ar împăca și capra, și varza. Important e că, spre deosebire de tactici mult mai costisitoare, aceasta are un raport investiție-conversie foarte bun și un…

 

2. Impact instant

După câteva săptămâni bune de research, stabilire a obiectivelor, conturarea unei baze de emailuri, alegerea subiectului potrivit, a titlului care să determine consumatorii să dea click, a CTA-urilor relevante, este, în sfârșit, timpul să dai „Send”. Partea bună este că, la scurt timp după ce ai dat sfoară-n țară, poți vedea cum au loc conversiile. Iar un exemplu ca acesta duce și la…

 

3. Creșterea vânzărilor

Nu e de mirare că, în cazul site-urilor de ecommerce, șansele ca un vizitator să cumpere ceva în urma unui newsletter sunt aproape duble față de cei veniți din instrumentele de căutare și de aproxmativ 7 ori mai mari decât în cazul celor care au văzut o postare pe social media. Până la urmă, dacă ai avut grijă să te adresezi consumatorului într-un mod personalizat, destul de des cât să nu uite de tine, dar suficient de rar cât să nu fii agasant, campania sigur va avea succes, iar brandul tău va avea parte de…

 

4. Consolidarea relației cu clienții

Soluția e clasică: conexiunea directă cu oamenii (telefon, email, față în față). Dintre aceste variante, emailul este cea mai la îndemână pentru orice om de Marketing, dar și cea mai eficientă pentru orice business. În plus, îi poți face pe consumatori să se simtă speciali prin vouchere, mici cadouri, invitații gratuite sau discount-uri de ziua lor. Sau poate chiar printr-un mesaj drăguț adresat într-o zi importantă. Sunt șanse mari, astfel, să faci din brandul tău unul…

 

5. Top of mind

Servicii de streaming de muzică? Spotify. Chill? Netflix. În funcție de ceea ce comunici clienților, îi poți determina pe aceștia să se gândească imediat la brandul tău atunci când vine vorba de industria de care aparține. Din moment ce ajungi cel mai ușor la aceștia prin Email Marketing, mai ai nevoie doar de content interesant, pe care să-l citească cu drag și care să le rămână în minte. Ai grijă, doar, să fie…

 

6. Content targetat și personalizat

Să ne imaginăm că vorbim despre un site de fashion. Poate o persoană adoră newsletterele despre curele și cercei (le-a deschis, a și generat conversii), în timp ce prietena ei ar da „report” la orice conține fuste. Astfel, ca să te asiguri că le poți determina pe amândouă să îți citească cu interes fiecare newsletter, poți personaliza și targeta informația potrivită persoanelor potrivite.

 

Prin urmare, după cum ar zice unii: „Ai parale, ai scăpare”. Totuși, nu trebuie să ai prea multe, fiindcă, după cum am stabilit, este o metodă ieftină de promovare. Pe de altă parte, te scapă de rapoartele în care cifrele conversiilor nu te mulțumesc.

Iar dacă cele 6 beneficii te-au convins, poți face primul pas dându-ne nouă un email. 😉